Schema přeplňování s overboostem
Systém overboost představuje možnost krátkodobého zvýšení plnicího přetlaku turbodmychadla při maximální zátěži.
1 - overboost ventil (Pierburg) s přiváděným napětím +1 V
2 - řídící jednotka motoru, z níž vychází napětí +1 V při plné zátěži dle ECU (regulovatelné prostřednictvím map v ECU)
3 - ventil WateGate, jímž je regulován maximální plnicí přetlak
4 - kompresorová komora turbodmychadla
Na grafech je patrný průběh napětí na overboost ventilu u modelu Delta HF Integrale Evo II (16v kat) .
A - Tlak od kompresorové komory turbodmychadla
B - tlak ovládající ventil WastGate
C - přepuštěný vzduch (deltaA - deltaC = deltaB; delta B je rozdíl tlaků, který ovládá otevření WasteGate ventilu)
Systém i funkce je stejná pro AR 155 Q4, Fiat Coupé 16v Turbo i 20v Turbo a ostatní vozy Lancia (Thema, Dedra, Delta Nuova, Kappa).
Zpět na sekci Technika