Lancia Hyena    

V roce 1990 přišel nizozemský obchodní zástupce Paul Koot s myšlenkou stavby sportovního GT kupé na bázi Delty Integrale. Realizace této myšlenky však nebyla tak jednoduchá, jako v jeho představách, protože výrobce neměl pro tuto myšlenku pochopení. Paul Koot tedy ve spolupráci s věhlasnou italskou karosárnou Zagato vymyslel a zrealizoval velmi krkolomnou cestu, jak dosáhnout svého. Lancia Delta HF Integrale Evoluzione byla standardně koupena v autosalónu, odvezena do Nizozemí, tam byl vymontován interiér a karoserie kompletně „odstrojena“. Poté putoval vůz zpět do Itálie, kde Zagato karoserii rozřezal a postavil na její podlaze zcela originální kupé z lehkých slitin a plastů. Takto upravený automobil se vracel zpět do Nizozemí, kde jej Koot osadil interiérem a palubní deskou a teprve poté byl vůz připraven k prodeji. 
Realizace tohoto projektu trvala 2 roky a tak premiéru mělo nové GT v lednu 1992 na Motor show v Bruselu. Bylo přijato zhruba 20 závazných a asi 55 nezávazných objednávek, ale místo 75 ks spatřilo světlo světa v letech 1992 až 1993 pouhých 24 kusů tohoto výjimečného vozu. 
Lancia Hyena byla ve srovnání s Deltou Integrale lehčí (místo 1310 kg vážila 1148 kg), dodávala se s motorem s továrně nastaveným výkonem 250 koní. Zrychlila z 0 na 100 km/h za 5,4 s, maximální rychlost byla 225 km/h a 1 km s pevným startem zvládla za 25,6 s. Zavěšení kol, řízení a veškerá další technika byla shodná s Deltou Integrale Evoluzione.

Zpět na sekci Modely

hyena_01hyena_02hyena_10hyena_05