Lancia Delta HF 4 WD
První generace vozu Lancia Delta s pohonem všech kol měl být model HF 1.6 Turbo 4x4. Podlaha Delty HF byla výrazně zpevněna a uzpůsobena k montáži mezinápravového diferenciálu, kardanu a zadního diferenciálu. Jenže vůz nedosahoval očekávaných parametrů díky velkým ztrátám trakčního systému, a tak byl nakonec po nutných úpravách za pohonnou jednotku zvolen čtyřválec 2.0 s přeplňováním a dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelů, který byl používán ve velkém modelu Thema.
Delta HF 4 WD dostala do vínku zejména unikátní trakční systém s mezinápravovým diferenciálem Fergusson, tvořený vnitřním ozubením ve velkém kole stálého převodu a věncem s třemi dvojicemi čelního soukolí. Jako uzávěrka tohoto diferenciálu sloužila viskózní spojka, spojená s mezinápravovým diferenciálem dvojicí dutých hřídelů. V bloku s viskózní spojkou se nacházel i planetový diferenciál přední nápravy, který byl u cestovních verzí volný a hřídel levého kola procházel zmíněnou dvojicí dutých hřídelů. Zadní náprava byla osazena šnekovým diferenciálem TorSen, jehož proměnlivá svornost byla závislá na adhezních schopnostech jenotlivých kol. Tento systém zůstal principiálně zachován pro všechny Delty s integrálním pohonem všech kol.
Lancia Delta HF 4 WD: model 831AB*019. Motor 831B5*000. DOHC 84 x 90 mm, 1995 ccm; Kompresní poměr 8:1, 2 ventily na válec. Maximální výkon 165 koní (DIN) při 5500/min a největší krouticí moment 283 Nm při 3500/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 208 km/h.