Garrett TBO385

Motory Lancia Delta HF Integrale 16v bez katalyzátoru byly osazovány nejčastěji turbodmychadlem Garrett TBO385 s interním WasteGate a mechanickou regulací plnicího přetlaku pomocí změny délky tyčky aktuátoru. Komora turbíny byla z litiny, komora kompresoru z lehkých slitin. Kolo turbíny z titanové slitiny T110. Tyčka aktuátoru umožňuje změnu plnicího tlaku, ale je nutno upravit i ECU. Regulace plnicího přetlaku je pneumatická s elektronickou kontrolou.
Turbína má poměr A/R = 48, kompresor A/R = 0,56.

Kód Garrett 465553-0001, kód Lancia: 76629740.

Část produkce Integral 16v bez katalyzátoru byla vybavována i turbodmychadly Garrett TBO338 (466384-0001; také Thema i. e. 8v TB), které má větší kompresor (A/R = 0,60) a menší komoru turbíny (A/R = 0,36), boční provedení WasteGate a odišnou konstrukcí lopatkových kol. Toto turbodmychadlo nebylo homologováno.


Garrett TBO385 je jediný homologovaný typ turbodmychadla pro 16v motory 831D5.000 a 831E5.000 pro skupinu A a N FIA (A-5448 a N-5448) v těchto parametrech:
Komora turbíny: vnější průměr lop. kola 58,9 mm, vnitřní průměr 48,6 mm, tloušťka lopatek 11,3 mm, lopatek 11
Komora kompresoru: vnější průměr lop. kola 69 mm, vnitřní průměr 48,8 mm, tloušťka lopatek 5,7 mm, lopatek 14
Průměr výstupního kanálu kompresoru do sání motoru: 44,7 +/- 2 mm
Průměr vstupního kanálu do komory kompresoru: 51,2 mm (34 mm pro A-5448 a 32 mm pro N-5448)
Průměr výstupního kanálu výfuku: 64,5 +/- 2 mm
Vstupní kanál do komory turbíny: 57,2 x 44,7 +/- 2 mm sR = 13 +/- 2 mm

 

Pressure actuator                              Type = Pressure Angles
0.730 - 0.750 bar = 1.27 mm δ (delta)     =     47º
  ε (épsilon)     =     195º

Balance VSR 1.5G between 0 - 85.000 r.p.m.

U soutěžních vozů sk. A byla při tlaku 1,3 bar poloha aktuátoru +4 mm.

Toto turbodmychadlo se již nenabízí a není k dispozici ani jeho současný ekvivalent.

 

 

TB0385_1TB0385_2TB0385_3TB0385_4TB0385_5TB0385Hom_TB0385_1Hom_TB0385_2
Zpět na sekci Technika